Thursday 23 April 2015

Iktibar ; Arwah Ahmad Fauzi menderita kerana membunuh ibunya

Sepanjang tempoh kami membuat rawatan selama ini, berbagai-bagai keadaan telah ditempuhi, ada yang pahit, ada yang manis, ada yang lucu, ada yang mengerikan dan tidak kurang pula yang menyayat hati. 


Kisah yang ingin kami kongsikan pada tatapan kali ini adalah merupakan sebahagian dari kisah rawatan menyayat hati salah seorang pesakit yang terpaksa mengharungi penderitaan yang berlapis-lapis. Selesai satu datang satu hinggakan proses rawatannya memakan masa lebih 3 bulan berpunca dari hasad dengki mereka yang disekelilingnya.


Dengan satu panggilan telefon, kami berangkat ke Kuala Lumpur bagi menangani kes ini. Ternyata setibanya kami di sana, kami sudah dinanti oleh 3 ekor jin yang sudah bersedia di dalam tubuh Pn Marissa semata-mata dengan misi dendam terhadap kami yang telah mematahkan serangan-serangan sebelum ini. Tanpa berhenti rehat dari perjalanan yang jauh, kami sudah dicabar.


Ternyata jin-jin ini menggunakan stategi baru. Mereka tidak menyerang sekaligus sebaliknya satu persatu. Dengan cara ini mereka mengharap kami perawat akan keletihan kerana untuk menangani setiap jin akan memakan masa yang cukup panjang.


Lazimnya kami akan mulakan dengan pembacaan rukyah untuk memaksa jin-jin yang berada di dalam tubuh seseorang keluar atau untuk beriteraksi, tapi tidak untuk kali ini. Sebaik kami duduk di hadapan pesakit, jin yang pertama sudah mula bersuara bengis, namun jin ini tumpas juga akhirnya. Sebenarnya bagi kes Pn Marissa ini, setiap jin yang diutus untuk melaksanakan kerja-kerja sihir tidak ada seekor pun yang dapat kembali kepada tuannya, inilah yang menyebabkan mereka pening kepala dan sangat marah. Begitu juga dengan jin ini yang akhirnya dengan rela hati mengucapkan kalimah syahadah dan mula bekerjasama dengan pihak kami.


Kebanyakkan jin yang digunakan untuk kerja-kerja sihir terhadap Pn Marissa akhirnya menerima islam dengan rela hati, ada juga yang dibotolkan dan ada juga yang dibunuh atau terbunuh, maka tidak ada seekor pun jin yang dapat kembali kepada tuannya untuk membuat sebarang laporan.


Kebanyakan jin yang memeluk islam,  berpaling tadah lantaran membantu kami pula membuka rahsia-rahsia mereka yang mengutus mereka hingga menimbulkan dendam yang tiada terhingga bagi pihak manusia syaitan yang mengamalkan sihir-sihir ini.


Bagi kes ini, jin tersebut memberi amaran kepada kami bahawa salah seekor jin yang diutus kali ini  sangat besar, kuat dan jahat. Jin-jin lain sangat takut untuk berhadapan dengan jin ini. Mahu tidak mahu terpaksa juga kami menghadapinya.


Setelah jin yang kedua kami botolkan, memang terdengar dari mulut Pn Marissa satu surau garau yang meremangkan sesiapa sahaja yang mendengarnya. Setiap bacaan ayat al-quran yang kami perdengarkan seperti tidak memudaratkan jin ini hingga terasa di hati kecil saya bahawa makhluk ini adalah dari jenis manusia.


Saya menduga dengan satu pertanyaan “aku rasa engkau ini bukan jin tetapi roh manusia yang telah terkena sihir oleh iblis?” Ternyata soalan saya ini membuatkan jin itu terdiam, beliau berhenti menyakiti Pn Marissa. “Mahukah engkau aku bebaskan engkau dari sihir ini? Saya bertanya lagi. Ternyata makhluk itu mengangguk bersetuju dengan saranan saya. Tanpa berlengah terus saya bacakan ayat-ayat pembatal sihir beberapa kali.

Makhluk itu tiba-tiba menangis dengan tangisan yang sungguh-sungguh hinggakan kami dan keluarga Pn Marissa tercengang-cengang dengan perubahan yang berlaku mendadak ini. Secara tiba-tiba makhluk itu berkata “terima kasih cik, terima kasih cik ….” Berulang-ulang kali ia mengucapkan terima kasih sambil menangis. Dalam kehairanan saya bertanya “apa yang dah jadi ni, cerita kat kami!” saya cuba menduga. Dalam keadaan teresak-esak makhluk itu berkata “saya dah bunuh ibu saya cik tapi saya tak sengaja cik… tolong lah saya cik tolong lah saya….” Jawapan dan keadaan beliau menjawab soalan saya ini ternyata sangat mengharukan. Orang di sekeliling saya sudah mula ada yang menitiskan air mata.


Saya bertanya lagi “awak ada nama ke?” Nama saya Ahmad Fauzi dan dia mula menarik-narik tangan saya sambil merayu-rayu dengan sungguh-sungguh “tolonglah saya cik… tolong lah saya cik…!!” berulang kali. Saya mula menyuruh beliau beristighfar namun beliau tergagap-gagap tidak dapat mengunggkapkannya. Saya minta Ahmad Fauzi mengucap syahadah, itupun beliau gagal mengungkapnya namun beliau tetap menyuruh saya membacanya agar dapat beliau ikut namun tetap gagal.


Saya cuba pula meminta beliau membaca Al Fatihah, Alhamdulillah walaupun tergagap-gagap  beliau dapat menghabiskanya. Saya susuli pula dengan surah-surah Qul ternyata beliau dapat membacanya. Namun semasa membaca 3 qul ini keadaan tiba-tiba berubah. Seolah-olah seperti ada orang lain yang hadir ketika itu yang Ahmad Fauzi panggil ibu. Kami semua tergamam dan ramai yang menitis airmata termasuk saya sendiri bila mendengar perbualan Ahmad Fauzi dengan makhluk lain yang beliau panggil ibu itu.

“Ibu maafkan saya ibu, saya tak sengaja ibu…” ucap Ahmad Fauzi berulang-ulang kali penuh hiba. “Ibu saya dah jumpa orang baik ibu, dia ajar Fauzi baca Al Quran macam ibu ajar Fauzi masa Fauzi kecil dulu…”. Kelihatan seperti seorang anak kecil sedang merengek-rengek bermanja dengan ibunya. Ketika itu sudah ada antara kami yang berada di situ meninggalkan tempat itu kerana tidak tertahan lagi untuk menangis. Kemudian Ahamad Fauzi menjerit begitu kuat lantaran menarik-narik tangan saya dengan agak kuat sambil “tolonglah saya cik, janganlah cik lupa kat saya cik… tolonglah doa kat saya setiap kali cik berdoa tolonglah cik…” demikian sayu rayuan Ahmad Fauzi berulang kali hinggalah tubuh Pn Marissa akhirnya rebah dengan sendirinya.


Sebaik Ahmad Fauzi, roh manusia yang disangka jin itu keluar, keadaan menjadi sunyi sepi. Tidak seorang pun yang bersuara, kesemuanya mendiamkan diri melayan fikiran masing-masing. Berbagai-bagai tanggapan pastinya muncul dalam minda setiap orang yang  berada di situ namun bagi saya biarlah apapun yang berlaku yang penting pesakit dapat dirawat dengan sebaik mungkin. Terserahlah pada Allah tentang apa yang telah berlaku, sesungguhnya Dia Yang Maha Tahu.


Semasa dalam satu sesi rawatan yang lain, kami telah dimaklumkan oleh seekor jin yang telah berpaling tadah bahawa Ahmad Fauzi ada datang menziarahi kami. Bila kami tanyakan jin berkenaan bagaimana keadaan Ahmad Fauzi, jin itu mengatakan dia datang dengan keadaan yang sungguh elok dan cantik.


Wabihi wallu’alam.

Kepada mereka yang berminat untuk mendapatkan rawatan atau ada sebarang kemusykilan boleh hubungi kami ;

Pusat Rawatan Islam Nasrullah
No 284, Jalan Anggerik 4/24
Aman Jaya, 08000 Sungai Petani,
Kedah Darul Aman
Tel : 017-5603057 / 011-29509104
Whatsapp : 011-32038737

No comments:

Post a Comment